Werken bij Bo
Wil je vanuit jouw HR-expertise bijdragen aan de kraamzorgsector?
Dan zijn we op zoek naar jou!
Je zal aan de slag gaan als HR-Adviseur met een focus op de huidige arbeidsmarkt, er zijn namelijk grote uitdagingen op het gebied van capaciteit en het creëren van een gelijk speelveld. Maar je houdt je ook bezig met andere HR-thema’s zoals verzuim, vitaliteit en in-, door- en uitstroom. Naast je rol als adviseur, leidt je meerdere projecten over bijvoorbeeld het verbeteren van het imago van de kraamzorg en het optimaliseren van de huidige CAO.
Welke taken daar concreet bij komen kijken?
- Adviseren van directie en bestuur op het gebied van alle HR-thema’s;
- Voorzitten en aansturen van projectgroepen;
– Schrijven van beleid over o.a. duurzame inzetbaarheid en arbeidsmarktproblematiek; - Vormgeven aan een toekomstbestendige arbeidsmarkt.
Als HR-adviseur bij Bo Geboortezorg ben jij de verbinder tussen het bestuur en de leden van Bo Geboortezorg. Je haalt actief informatie op bij de leden en geeft aan de hand daarvan advies aan directie en het bestuur.
Wat bieden wij?
- Een baan in een leuk, energiek en hecht team!
- Een contract van 32 tot 36 uur;
- Een contract van minimaal een jaar;
- Inschaling in FWG 55 van de CAO kraamzorg;
- We zijn per direct op zoek naar een nieuwe collega!
Wie is Bo geboortezorg?
Bo heeft ongeveer 135 leden, die samen meer dan 95% van de kraamzorgmarkt in Nederland vertegenwoordigen. Bo Geboortezorg is de landelijke belangenbehartiger voor kraamzorgorganisaties actief in de geboortezorg, die samen met haar leden werkt aan verdere professionalisering, profilering én positionering van kraamzorg in de geboortezorg. Bo doet dit door zich in te zetten voor de ondernemers in de geboortezorg. Bo behartigt hun belangen, ondersteunt organisaties bij hun bedrijfsvoering en stimuleert onderzoek en samenwerking. – Neem eens een kijkje op onze website: www.bogeboortezorg.nl
Wat vragen wij?
- Je beschikt over minimaal een Hbo-opleiding in de richting van HRM, organisatie-/personeelswetenschappen, rechten, politicologie of bestuurs-/ bedrijfskunde;
- Je hebt goede communicatieve vaardigheden;
- Je kunt goed zelfstandig werken;
- Je bent bekend met projectmatig werken;
- Je bent initiatiefrijk;
- Je hebt goede organisatorische kwaliteiten;
- Je bent in staat processen te bewaken.
Contact
Natuurlijk willen wij jou graag meer vertellen! Stuur ons daarom vooral een berichtje, zodat een van ons jou alles kan vertellen over werken bij Bo Geboortezorg.
Verdere informatie kan je inwinnen door contact op te nemen met Bo Geboortezorg, 085-0471999. Ben je enthousiast? Stuur dan een korte motivatie en beknopt CV naar info@bogeboortezorg.nl.
Bo zoekt een ervaren organisatieadviseur die een mogelijk fusietraject kan leiden
Over Bo Geboortezorg
Bo heeft ongeveer 130 leden, die samen meer dan 95% van de kraamzorgmarkt in Nederland vertegenwoordigen. Bo Geboortezorg is de landelijke belangenbehartiger voor kraamzorgorganisaties actief in de geboortezorg, die samen met haar leden werkt aan verdere professionalisering, profilering én positionering van kraamzorg in de geboortezorg. Bo doet dit door zich in te zetten voor de ondernemers in de geboortezorg. Bo behartigt hun belangen, ondersteunt organisaties bij hun bedrijfsvoering en stimuleert onderzoek en samenwerking.
Hoe ziet het traject eruit?
De geselecteerde kandidaat zal verantwoordelijk zijn voor het leiden en uitvoeren van een strategische samenwerking die een mogelijke fusie als gevolg heeft tussen twee brancheorganisaties binnen de zorgsector. Deze rol vereist een diepgaande expertise in fusie- en integratieprocessen, evenals uitstekende communicatie- en onderhandelingsvaardigheden om alle belanghebbenden op effectieve wijze te betrekken en te sturen naar een succesvolle integratie.
De duur en inzet van het mogelijke fusietraject worden bepaald aan de hand van het op te stellen plan.
Welke verantwoordelijkheden zijn aan deze functie verbonden?
Vanuit Bo geboortezorg:
- Leiden van het gehele proces, inclusief due diligence, strategische planning, onderhandelingen en implementatie.
- Ontwikkelen van een gedetailleerd fusieplan met duidelijke tijdlijnen, mijlpalen en budgetten.
- Coördineren van communicatie en betrokkenheid van belanghebbenden, waaronder medewerkers, leden, bestuursleden en stakeholders.
- Identificeren en aanpakken van potentiële uitdagingen en risico’s die zich kunnen voordoen tijdens het fusieproces.
- Zorgen voor naleving van wettelijke en statutaire vereisten met betrekking tot de fusie.
Welke vereisten zijn er aan deze functie verbonden?
- Stevige persoonlijkheid met ruime ‘boardroom’ ervaring.
- Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als organisatieadviseur, transitiemanager, strategisch adviseur of projectmanager of met het leiden van fusies, bij voorkeur in de zorgsector of gerelateerde industrieën.
- Diepgaande kennis van fusie- en integratieprocessen, inclusief juridische, financiële en operationele aspecten.
- Uitstekende communicatievaardigheden op alle niveaus van de organisatie.
- Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden met een pragmatische benadering.
- Bewezen vermogen om onder druk te werken en strakke deadlines te halen, met behoud van kwaliteit.
- Vermogen om effectief om te gaan met verschillende belangen binnen een dynamisch en politiek gevoelig speelveld.
- Stress- en weerstandbestendigheid, met het vermogen om hoofd- en bijzaken te scheiden en gefocust te blijven op de grote lijn.
- In staat om een visie verder te brengen en draagvlak te creëren.
Ben je klaar om een belangrijke rol te spelen in het vormgeven van de toekomst van de kraamzorg? Solliciteer nu door een mail te sturen naar Robin Warmenhoven, bestuurssecretaris Bo geboortezorg (r.warmenhoven@bogeboortezorg.nl).