Werken bij Bo

Wil jij de verbindende factor worden tussen kraamzorgorganisaties, stakeholders en de kraamzorgsector? Dan is Bo Geboortezorg op zoek naar jou!

De kraamzorgsector zit volop in de transitie richting een toekomstbestendige kraamzorgsector. Als sector staan we voor diverse uitdagingen, zoals het aantrekkelijk houden van het inhoudelijke vak van kraamverzorgende, capaciteitsvraagstukken voor nu en de toekomst in een sector die het financieel lastig heeft.

Bo Geboortezorg is op zoek naar een onafhankelijke, verbindende directeur die de strategische en tactische leiding op zich neemt, een goede band onderhoudt met leden en ketenpartners en hen actief betrekt bij de koers van de organisatie.

Wie ben jij?
Ben jij een daadkrachtige netwerkende directeur en belangenbehartiger met een sterk politiek-bestuurlijk gevoel? Heb jij de vaardigheden om de branchevereniging en de geboortezorg naar een hoger doel te tillen? Heb jij hart voor zorg en welzijn, specifiek voor geboortezorg, en wil jij kwetsbare mensen een veilige en volwaardige start in onze samenleving bieden? Dan is deze functie iets voor jou!

Als directeur ben je het boegbeeld van de vereniging Bo Geboortezorg en haar leden (ongeveer 110 kraamzorgorganisaties), in de geboortezorg en specifiek de kraamzorg. Je hebt een scherp oog voor de belangen van de sector: je luistert naar leden en bent betrokken bij hun werkzaamheden. Je weet wat er speelt en staat vooraan als het gaat om nieuwe maatschappelijke trends en ontwikkelingen. Daarnaast ben je proactief, empathisch, daadkrachtig en ambitieus. Een teamspeler en (inhoudelijk) sparringpartner voor de beleidsadviseurs van het bureau en tegelijkertijd een ervaren lobbyist met tact!

Wat ga je doen?
Als directeur geef je leiding aan een aantal medewerkers van het bureau. De teamleider heeft de dagelijkse leiding over het bureau. Samen met de collega’s van het bureau (ongeveer 10 FTE) creëer je een prettige en productieve werksfeer en dat zorgt voor een cultuur van samenwerking en open communicatie. Daarnaast ontwikkel je – samen met de ketenpartners en de beleidsadviseurs van het bureau – het strategisch meerjarenbeleid en houd je de financiële gang van zaken nauwgezet bij. Als directeur heb je ruim tijd voor belangenbehartiging en periodiek contact met de leden. Bij deze werkzaamheden trek je op met het bestuur, die ook bijdragen aan de belangenbehartiging. Als directeur leg je verantwoording af aan het bestuur. Tot slot werk je nauw samen met de bestuurssecretaris/teamleider en beleidsadviseurs.

Bo Geboortezorg (www.bogeboortezorg.nl)
Bo Geboortezorg is de brancheorganisatie van kraamzorgorganisaties, die ervoor zorgt dat de leden kunnen excelleren in de kraamzorgsector. Bo is de krachtige, toegankelijke en inspirerende belangenbehartiger die staat voor verdere professionalisering, profilering én positionering van kraamzorg in de geboortezorg. Bo heeft 110 leden, die

het overgrote deel van de kraamzorgmarkt in Nederland vertegenwoordigen. De brancheorganisatie is gevestigd in Utrecht en biedt een professionele, informele werkomgeving waarin samenwerking en kwaliteit centraal staan.

Wat vragen wij?
Als directeur beschik je over de volgende kennis en ervaring:

  • Afgeronde relevante universitaire opleiding en bedrijfsmatig sterk;
  • Ervaring in een eindverantwoordelijke rol, bij voorkeur bij een branchevereniging;
  • Bij voorkeur ervaring in de kraam- of geboortezorg;
  • Ruime ervaring met belangenbehartiging op verschillende niveaus;
  • Ruime ervaring met beleidsontwikkeling op strategisch niveau;
  • Financieel goed onderlegd;
  • Begrip van de belangrijkste trends ten aanzien van het opbouwen van een moderne branchevereniging;
  • In staat vertrouwen te geven aan de leden en de medewerkers;
  • Maatschappelijk bevlogen en hart voor de doelgroep.

Welke eigenschappen zijn daarvoor nodig?
De volgende persoonskenmerken zijn van belang in deze functie:

  • Planmatig en overtuigend;
  • Analytisch en innovatief;
  • Ambitieus en daadkrachtig;
  • Transparant en betrouwbaar;
  • Verbindend en communicatief (zowel in woord als geschrift);
  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel en een positief kritische instelling;
  • Gericht op samenwerking binnen en buiten de vereniging;
  • Optimistisch, straalt energie uit en denkt in kansen;
  • In staat buiten de kaders te denken, waarbij je gevoel blijft houden voor de verhoudingen binnen de vereniging.

Wat bieden wij?
Een uitdagende rol met veel verantwoordelijkheid en autonomie, binnen een organisatie die de kwaliteit en toekomst van de kraamzorg in Nederland centraal stelt. De functie biedt ruimte voor eigen inbreng en strategische richting, met de mogelijkheid om een blijvende impact te maken op de sector.

  • Een aanstelling voor 32 tot 36 uur per week;
  • Een salaris, binnen de opleidingseisen afhankelijk van ervaring, in FWG 70 van Cao kraamzorg, maximaal € 8.129,11 bruto per maand op basis van 36 uur per week;
  • Reiskosten worden volledig vergoed;
  • Eindejaarsuitkering van 7,7% en een vakantiebijslag van 8%;
  • Pensioenvoorziening bij PFZW;
  • Ruime verlofregeling volgens Cao kraamzorg;
  • Mogelijkheid tot hybride werken met standplaats Utrecht.

Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Kom met ons in contact!
Heb je interesse om de rol van directeur binnen Bo geboortezorg op je te nemen met de gevraagde kwaliteiten en ervaring? Stuur dan je CV en een motivatiebrief naar de voorzitter van het bestuur van Bo geboortezorg, Peter Boudewijn (p.boudewijn@rstzorg.nl) vóór 14 april 2025. Bij vragen kun je ook terecht bij Peter Boudewijn.

Wil jij werken aan een toekomstbestendige kraamzorg, zowel binnen als buiten de vereniging? Kom werken bij Bo!

Wegens zwangerschapsverlof is Bo op zoek naar een tijdelijke projectleider en bestuurssecretaris, met mogelijkheid tot verlenging in een soortgelijke functie.

Als sector werken we aan de transitie van de kraamzorg. Met de huidige inrichting van de kraamzorg is de sector niet toekomstbestendig. Daarom is er een visie op toekomstbestendige kraamzorg met een bijbehorende versnellingsagenda ontwikkeld. In de versnellingsagenda staan negen thema’s waar projecten aan worden verbonden. Met deze projecten willen we in 2030 een kraamzorgsector zijn waar cliënten passende kraamzorg krijgen en medewerkers met plezier kunnen werken.

Wie ben jij?

Als Projectleider Transitie ben jij de drijvende kracht achter de verandering in de kraamzorg. Je stuurt het transitieproject aan en zorgt ervoor dat strategische doelen worden vertaald naar concrete resultaten. Je werkt samen met diverse stakeholders en houdt altijd de balans tussen mensen, processen en technologie in het oog. Daarnaast ben je als bestuurssecretaris verantwoordelijk voor de organisatie van bestuursoverleggen en ondersteuning van het bestuur.

Als projectleider en bestuurssecretaris bestaan jouw werkzaamheden uit:

Project ‘Transitie kraamzorg’:

  • Voorbereiden, organiseren en notuleren van overleggen omtrent transitie van de kraamzorg.
  • Zorg dragen voor follow-up van vergaderingen, onder andere door het bewaken van actiepunten en afspraken die voortkomen uit de overleggen.
  • Afspraken maken met de projectleiders van het bureau over de lopende projecten.
  • Signaleren (mogelijke) knelpunten in de projecten en adviseren over aanpak en oplossingsmogelijkheden.
  • Zorg dragen voor een optimale afstemming tussen algemeen beleid, bedrijfsprocessen, resultaten, organisatieontwikkeling en bewaken van de aansluiting met de strategische werkagenda en versnellingsagenda.
  • Actief bijdragen aan het ontwikkelen en implementeren van strategieën die de kraamzorgsector versterken.
  • Bewaken van verbanden tussen projecten onderling, signaleren van knelpunten.

Bestuurlijke ondersteuning:

  • Voorbereiden, organiseren en notuleren van bestuurs- en ledenvergaderingen.
  • Zorg dragen voor follow-up van vergaderingen, onder andere door het bewaken van actiepunten en afspraken voortkomend uit de bestuurs- en ledenvergaderingen.
  • Adviseren van het bestuur over governance, beleidsvorming en strategische vraagstukken in de sector en vereniging.
  • Zorgdragen voor de naleving van statuten, reglementen en wetgeving.
Welke (vereiste) kwalificaties vragen wij?
  • Minimaal een afgeronde WO-opleiding, bij voorkeur in bestuurskunde, gezondheidswetenschappen, rechten of een vergelijkbare richting.
  • Minimaal 2 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur binnen de zorgsector of een brancheorganisatie.
  • Aantoonbare ervaring met bestuurlijke processen.
  • Vaardigheden: Sterke organisatorische en analytische vaardigheden.
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Vaardig in het werken met digitale tools en platforms (zoals Office 365, Teams, etc.).
  • Competenties: resultaatgericht, proactief en oplossingsgericht.
  • Sterk in samenwerken en het verbinden van mensen.
  • Stressbestendig en flexibel in een dynamische omgeving.
  • Je bent bereid om minimaal twee dagen op ons kantoor in Utrecht te werken.
Wat bieden wij?
  • Een functie voor 16 tot 24 uur per week;
  • Inschaling in FWG 55 (maximaal € 5.019,64 euro bruto per maand);
  • Pensioenregeling;
  • Opleidingsmogelijkheden;
  • Flexibel werkbeleid;
  • Gezellige team-borrels;
  • Laptop van de zaak;
  • Thuiswerken mogelijk in overleg;
  • Binnen Bo is er ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.

De functie in deze vorm is ter vervanging van een zwangerschapsverlof van 1 juni tot 1 november (5 maanden). Mogelijkheid tot verlenging in een andere, soortgelijke functie binnen de organisatie is een optie bij wederzijds enthousiasme.

Bo Geboortezorg (www.bogeboortezorg.nl)

Bo Geboortezorg is de brancheorganisatie van (kraam)zorgorganisaties, die ervoor zorgt dat de leden kunnen excelleren in de kraamzorgsector. Bo is de krachtige, toegankelijke belangenbehartiger, die staat voor verdere professionalisering, profilering én positionering van kraamzorg in geboortezorg. Bo heeft 110 leden, die 95% van de kraamzorgmarkt in Nederland vertegenwoordigen. Het bureau van Bo Geboortezorg is gevestigd in Utrecht en biedt een professionele, maar tevens informele werkomgeving waarin samenwerking en kwaliteit centraal staan.

Kom met ons in contact!

Verdere informatie kan je inwinnen door contact op te nemen met Robin Warmenhoven via 085-0471999. Ben je enthousiast? Stuur dan een motivatie en jouw CV naar r.warmenhoven@bogeboortezorg.nl voor 7 april 2025.  

Ben jij een ervaren officemanager en op zoek naar een uitdaging? Dan ben jij bij Bo aan het juiste adres!

Bij Bo werk je in een gezellig team op ons bruisende kantoor in Utrecht. Hier zorg jij, als aanspreekpunt van het team, voor structuur en overzicht met taken zoals:

  • Financiële- en ledenadministratie;
  • Administratie voor grote projecten;
  • Agendabeheer voor bestuur, directie en adviseurs;
  • Organiseren van bijeenkomsten;
  • Eerste aanspreekpunt voor leden en stakeholders per telefoon en mail;
  • Officemanagement;
  • … en nog zoveel meer!

Wie is Bo geboortezorg? 

Bo Geboortezorg is de landelijke belangenbehartiger voor kraamzorgorganisaties actief in de geboortezorg, die samen met haar leden werkt aan verdere professionalisering, profilering én positionering van kraamzorg in de geboortezorg. Bo doet dit door zich in te zetten voor de ondernemers in de geboortezorg. Bo behartigt hun belangen, ondersteunt organisaties bij hun bedrijfsvoering en stimuleert onderzoek en samenwerking.

Wie ben jij?
Jij bent een ervaren officemanager die in staat is om het werk te organiseren binnen een dynamische omgeving. Je bent zelf-startend en hebt goede communicatieve- en organisatorische vaardigheden met focus op financiën. Daarnaast heb je de kennis en ervaring om je eigen werk te structureren en prioriteren. Je hebt probleemoplossend vermogen en bent in staat om processen te vergemakkelijken en te versnellen zodat de mensen om je heen nog beter in staat zijn hun werk te doen.

Wat vragen wij?  

  • Je hebt ruime ervaring als officemanager, bestuurssecretaresse of bestuursondersteuner;
  • MBO/HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden;
  • Je kunt goed zelfstandig werken;
  • Je hebt goede organisatorische kwaliteiten;
  • Je bent bereid om naar ons kantoor te komen in Utrecht;
  • Je bent beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
  • Je gedijt goed in een dynamische omgeving.

Wat bieden wij?

  • Een functie voor 32 tot 36 uur per week;
  • Inschaling in FWG 45 (Maximaal € 3.937,00 euro bruto per maand);
  • Goede arbeidsvoorwaarden volgens cao Kraamzorg;
  • Pensioenregeling;
  • Opleidingsmogelijkheden;
  • Gezellige team-borrels;
  • Laptop van de zaak;
  • Thuiswerken mogelijk in overleg;
  • Binnen Bo is er ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden.

Kom met ons in contact! 
Natuurlijk willen wij jou graag meer vertellen! Bel of mail ons daarom gerust, zodat een van ons jou alles kan vertellen over werken bij Bo Geboortezorg. 

Verdere informatie kan je inwinnen door contact op te nemen met Robin Warmenhoven, 085-0471999. Ben je enthousiast? Stuur dan een korte motivatie en jouw CV naar r.warmenhoven@bogeboortezorg.nl.  

Open sollicitatie

Ben je proactief, initiatiefrijk en ben je ervan overtuigd dat wij jou nodig hebben in ons team? Stuur dan een open sollicitatie!

Geef aan de hand van een motivatie en je CV aan waar je interesse ligt. We nemen direct contact op als er mogelijkheden voor je zijn.

Wij bieden:

  • Een warm welkom
  • Goede arbeidsvoorwaarden
  • Enthousiaste, gedreven collega’s die jou graag wegwijs maken in jouw nieuwe werkomgeving
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief
  • Afwisselend werk
  • Veel zelfstandigheid
  • Een uitdagende baan

Enthousiast geworden? Stuur je motivatie en cv naar info@bogeboortezorg.nl.